ul. 42 Pułku piechoty 28
15-181 Białystok

Zapraszamy!
Poniedziałek-Piątek: 08:00 - 17:00
Sobota: 08:00 - 13:00
Niedziela: nieczynne
Stawiamy na szybki serwis, oleje, zawieszenie, hamulce i ogólną mechanikę w autach osobowych i dostawczych.

 Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Co to jest?
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów jest procesem, który umożliwia wymianę całej objętości oleju znajdującej się w układzie (tzn. olej zużyty usuwany jest z konwertera, zespołu zaworów sterujących, elementów wykonawczych, przewodów, kanałów, pompy, chłodnicy i miski).


Przewaga dynamicznej wymiany nad wymiana tradycyjną (statyczną) jest ogromna. Przy wymianie tradycyjnej (statycznej) usuwane jest zaledwie 40-60% płynu. Pozostała część zostaje w układzie. Wymiana ta jest to zmieszanie nowego oleju ze starym. Po pewnym czasie wymiana statyczna może skutkować pogorszeniem kultury pracy skrzyni biegów. Spowodowane jest to przez nowy olej, którego środki myjące zaczynają wypłukiwać zalegające zanieczyszczenia powodujące ich przepływ w obwodach skrzyni co sprawia, że zawory sterujące mogą się zacinań i blokować.

 

      Procedura przygotowania pojazdu do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów:

  1. Odczyt i wydruk pamięci sterownika skrzyni biegów.
  2. Skasowanie zapamiętanych błedów.
  3. Jazda próbna w czasie, której skrzynia musi przez wszystkie biegi łącznie z jazdą na biegu wstecznym.
  4. Powrót do serwisu. Ponowny odczyt i wydruk pamięci sterownika skrzyni biegów.
  5. Wykonanie wymiany oleju.
  6. Jazda próbna w czasie której skrzynia musi przeiść przez wszystkie biegi łącznie z biegiem wstecznym.
  7. Powrót do serwisu. Odczyt i wydruk pamięci sterownika skrzyni biegów.

           Aby zostały zachowane prawidłowe warunki pracy, wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów powinna być wykonywana minimalnie co 50 tyś. km!

 

 

      Jak przebiega proces wymiany oleju?

 

  1. Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączamy urządzenie.
  2. Układ smarowania skrzyni jest czyszczony środkami (dodawanymi do starego płynu).
  3. Usuwamy stary olej wraz ze środkami czyszczącymi (zużyty płyn jest usuwany pompą przy jednoczesnym wprowadzeniu nowego - brak ryzyka pracy skrzyni "na sucho").
  4. Świerzy olej zastępuje olej przepracowany (ilość oleju jest w pełni monitorowana). Proces wymaga zużycia ok. 2-3 litrów więcej oleju niż pojemność skrzyni. Ten dodatkowy olej wykorzystywany jest do zupełnego usunięcia zużytego płynu.
  5. Wymiana filtra skrzyni biegów (nie każda skrzynia ma filtr wymienny).
  6. Kontrola poziomu środków smarnych w skrzyni.    

 

        Wymiany dokonujemy przy użyciu maszyny ATX 180 firmy MAHLE.
       
jest to najnowszej generacji urządzenie, które powstało przy współpracy doświadczonego producenta m.in. układów chłodzenia i filtracji z wieloma warsztatami napraw automatycznych skrzyń biegów.


Cechy/funcje:

  • Pomiar temperatury ATF umożliwia rozpoczęcie pracy jedynie powyżej określonego progu (określonego przez użytkownika);
  • Urządzenie wyposażone w dwa szklane okienka wziernikowe.
  • Automatyczne dozowanie określonej w ml ilości detergentu
  • Tryb BAGNET możliwość wymiany oleju poprzez miarkę oleju;
  • Nowe zbiorniki ATF na wymianę (opcja);
  • Płukanie węży (brak zanieczyszczeń krzyżowych);
  • Automatyczne wykrywanie kierunku przepływu cieczy i zmian kierunku przepływu na prawidłowy
  • Tryb automatycznego obiegu obejściowego, w przypadku braku zasilania.
  • Możliwość integracji danych z dowolnej bazy danych wraz z instrukcjami graficznymi;
  • Karta ściekowa na urządzeniu.
  • Dostęp do bazy danych online (opcja).

 

 

Więcej informacji dotyczących dynamicznej wymiany oleju w skrzyni automatycznej na stronie atf-dynamicznie.pl.

 

 

Z naszym 29 letnim doświadczeniem w doborze środków smarnych dajemy 100% pewność na gwarancje wymiany.